Search This Blog

Thursday, May 28, 2015

Despre experientele mele



 Daniel, Sunt antrenor asistent (al treilea) si delegat (responsabil in relatia cu arbitrii si echipele adverse in zilele de etapa) la un club semiprofesionist de liga a 5-a. Imi realizez practica de la cursul de antrenor. Deci ca sa-ti raspund la intrebare n-am avea nici o sansa. Ne-ar trebui niste plombe serioase si noua:). Oricum inteleg unde bati si din ce-am vazut cred ca singura sansa a lui Dinamo de a scoate rezultate bune ar fi ca nivelul Ligii Intai sa fie extrem de scazut. 18 Februarie 2015


Sabin, Eu nu sunt un fan pretentios. Daca echipa termina pe 11 sau mai jos ma intristez, dar accept si raman pe pozitii neconditionat. Ma deranjeaza insa foarte mult sa mi se vanda o eventuala castigare a Cupei Nimic ca pe o performanta. Imi jigneste inteligenta si framantarile pentru acest club. 17 Februarie 2015

Salut Valentin. Dimineata aceasta am fost ceva mai ocupat si n-am avut timp sa intru pe mysport.. N-am jucat la FCM Bacau nici macar la juniori. Din cauza c-am fost respins la un trial, nici macar n-am tinut vreodata cu aceasta echipa care din pacate a si disparut intre timp, din ce-am inteles. SC Bacau, sustinuta de consiliul local al orasului care evolueaza in Liga a doua acum, e "urmasa" unei echipe recent infiintata, Mesagerul Bacau. Cariera mea de jucator e nesemnificatiiva, practic inexistenta, netrecand niciodata pragul amatorismului. Pe la 18 ani am renuntat la idee urmand o facultate in Bucuresti. Oricum, am practicat cu mare placere acest sport la nivel de amatori atat in Romania, dar si in Qatar sau Spania, pe unde m-a purtat viata. Sa clarific si situatia mea de antrenor. In acest moment nu antrenez nici o echipa si nici nu caut prea asiduu. Consider ca mai am de invatat si am de gand sa ma inscriu pentru nivelul al doilea al cursului de antrenori in Spania . 18 Iunie 2014

Baieti suntem trei care am prins rezultatul corect al meciului Argentinei Ar trebui sa ne dam mastile la o parte si sa recunoastem blatul pe care l-am regizat, via interlopii din Rusia, via casele de pariuri din China, via ... via... 16 Iunie 2014

@soprer.f.c.d, Nu sunt antrenor de profesie. Anul trecut am aprobat cursurile de antrenor nivel 1 (9 luni prezentiale, 8-10h pe saptamana) ale Federatiei Catalane si am o scurta experienta la nivel de amatori. Poate intr-o zi, in viitor, voi face si o profesie din marea mea pasiune. Critic sau laudativ, despre antrenorii lui Dinamo, oricare au fost ei, am incercat sa scriu mereu cat mai constructiv (ideea sa incercam mereu sa inbunatatim cu idei si teme de discutie munca lor). Stoican nu e o exceptie. 5 Mai 2014

@Bruno Bruno, sunt destul de batran sa fi vazut toate meciurile de care vorbesti, si celor in care Dinamo a castigat le port o amintire foarte frumoasa. Eu stiu ce inseamna din mijlocul galeriei un derby Dinamo-Steaua 2-1, gol Grigorie in prelungiri, stiu si un Steaua-Dinamo 1-0 in finala cupei cu Hagi marcator din afara careului vazut la televizor cu pumnii stransi. Stiu ce inseamna tot spectrul starilor de moment incepand de la euforie si ajungand la agonie. N-am degete la maini sa-ti spun cate derby-uri am vazut de pe stadion. Dar nu despre cine a vazut si facut mai multe e vorba. Tu incurci lucrurile. In prima interventie imi compari printr-un exercitiu de imaginatie un meci care n-a existat si nu va exista (cel dintre Real si Barcelona din Antalya) si unul foarte posibil pe National Arena intre Dinamo si Steaua cu 55 000 de suporteri. Ai vazut ultimul El Clasico? Ai vazut atmosfera de pe NouCamp? Pai hai sa comparam cu acest meci, daca tot vrem sa avem o baza de discutie. Asa pot sa-ti dau si eu exemplu intre un meci Dinamo- Steaua in Antalya si unul Albacete -Mirandes pe un Bernabeu plin. Hai sa comparam mere cu mere. Cu exemplele din meciuri din sezoane indepartate iar amesteci lucrurile. Ce legatura au partidele pe care le-am enumerat si eu si tu cu situatia actuala? Destul de putin. Eu zic sa nu cadem in capcana de a trai din trecut si de a da lectii doar pentru ca am asistat la niste meciuri. Asta ne poate impiedica sa vedem situatia actuala de fapt, cu bune si rele. Asa cum am spus si in text, repet: faptul ca avem un campionat cu miscari si rezultate stranse si schimbari de lideri nu-l face mai valoros. Pana la urma plecasem de la afirmatia lui Birindelli. Amintirile si trairile noastre n-au nimic de-a face cu valoarea si spectacolul actual, sunt doua teme de discutie diferite. Nu e neaparat nevoie sa avem puncte de vedere comune, dar macar sa vorbim despre aceleasi lucruri, nu inchipuite,nu din trecut. 25 Aprilie 2012, 16:47

  2013/03/27 at 16:42 | In reply to Retardila.
Am eu o amintire, care nu-i nici din Ardeal, nici din anii ’60, dar mi se pare amuzanta. Aveam vreo 14,15 ani si jucam la juniori. La un meci, nu mai conteaza adversarul, ne trezim ca aveau pe unul mai tuciuriu in echipa cu doua capuri mai mare decat toti. La sfarsit, spre stupoarea noastra, il vedem ca fuge fericit nevoie mare in tribune, ia un bebe din bratele unei fete, il pupa parinteste si-i zice: Bei Gigel manca-ti-as, las’ ca te face tata fotbalist si pe tine!

2012/12/03 at 12:28
Mersi de corectura. Stii cum e cu numele asta al echipei din Ungaria? M-am dus odata chemat pentru un job de-o zi. Si ne prezentam la biroul sefului de echipa eu, un indian, si-un chinez (exact ca intr-un banc). Ne pune ala sa ne prezentam si da sa scrie intr-un registru. Dupa ce ne aude pe fiecare spunandu-ne numele se incrunta, arunca pixul a lehamite si zice: Nu puteati sa aveti si voi nume normale
ca : Jordi, Josep, Xavi??…:)

  Daniel, Antrenori spanioli : Guardiola (chiar daca el se considera catalan), Unay Emery (un basc) si Ernesto Valverde. Apoi. Multumesc de urari, esti dragut, dar realist vorbind sunt la doua vieti distanta de nivelul de care scrii. Fata de alte domenii, in fotbal notarietatea cantareste foarte mult pentru un antrenor (mai presus de cunostiinte si abilitati). 18 Iunie 2014


2012/12/03 at 11:06
Salutare. Acum ceva multi ani in urma, Man.United juca o dubla de calificare in Champions League cu echipa campiona a vecinilor nostri unguri, Ferencvaros. In mod miraculos la Budapesta echipa gazda invinge si antrenorul sau are o declaratie de 5 stele la sfarsit. Reproduc cu aproximatie din memorie: Daca jucam de 10 ori cu Manchester, probabil pierdem de 9 ori si odata facem egal. Se pare insa ca meciul de astazi a fost al 11-lea :).Multa bafta CFR-ului si vizionare placuta, urmeaza filmul
 anului.

Domide, O pilda cu doi luptatori de aikido. Novicele trebuia sa atace, iar maestrul sa se apere si sa-l neutralizeze. Primul tot ataca, al doilea se apara si-l trantea sau ii ducea mana la spate fara mila, provocandu-i tot felul de vanatai si dureri. in gandul sau novicele spunea: la naiba, nu poate fi mai omenos maestrul, nu poate s-o lase mai moale... Dupa ani si ani de practica a realizat ca frica de vanatai si dureri l-a facut sa-si imbunatateasca abilitatile, sa progreseze. Cand a venit randul sau, a aplicat aceeasi tehnica nemiloasa cu invataceii lui. Pentru a-i ajuta, nu pentru a le face rau. 9 Iulie 2014 


2012/09/15 at 02:21 | In reply to amne.
Amne, in primul rand sa nu uit. Legat de ultimul nostru dialog aveam o recomandare de facut. La sectiunea video de pe tribuna am pus intr-un comentariu un link pentru un documentar legat de centrul national de fotbal francez Clairefontaine (cel mai tare documentar fotbalistic vazut de mine pana acum). Are dezavantajul ca e in franceza, dar garantez ca merita vazut-e fabulos.http://www.youtube.com/watch?v=lh-2EzHfWaQ. Ma bate gandul sa-l traduc, asa mult imi place:)). Glumesc, e prea lung. Doi- meciul acesta, Dinamo-CFR are o conotatie speciala, pentru ca-mi face mare placere sa comentam pe marginea lui indiferent de care parte a baricadei suntem (spre deosebire de alte infruntari am gasit cu cine s-o fac ). Mi-a facut placere sa scriu aceasta “avancronica”, dar mi-ar fi greu sa o fac meci de meci. Imi ocupa si asa destul de mult timp sa-mi scriu obsevatiile postpartide. Apropo. Incepusem sa scriu la materialul de mai sus si m-am trezit dupa 2 ore ca o luasem rau pe campii, scriind despre influentele dintre sistemele de joc si superioritatea unora in fata altora (pff ce plictiseala:) ).Oricum, multumesc ca m-ai recomandat. Cine stie, poate incep si eu acum, la batranete, sa socializez mai mult cu “catzaii” mei:). Hmm, mi s-a deschis link-ul cateva secunde si nu-mi mai pot lua ochii. Cred ca-l vad a treia oara:)


2012/06/23 at 22:29 | In reply to de-a dura lex.
Pe vremuri urmaream pe teletextul RaiUno informatiile update zilnic ale echipelor italiene din Seria A. Si in afara de obisnuitele informatii legate de accidentari, suspendari, zvonuri, declaratii de presa, apareau la mijlocul saptamanii(miercuri, joi) aproape la toate echipele fara exceptie rezultatele unor meciuri amicale cu echipe din ligile de semi profesionisti sau chiar amatori. Rezultatele erau de genul: 5-1, 11-0, 6-2…victorii lejere. Cred ca meciurile acestea sunt pentru descarcarea tensiunii jucatorilor in urma unei perioade de acumulari fizice si pentru ruperea de ultimul meci in vederea urmatorului (saptamana dintre doua meciuri reprezinta o microperioada de pregatire cu etapele ei pana la urma) . Deasemeni un astfel de meci reprezinta granita dintre perioada de pregatire fizica dura si trecerea la o pregatire axata mai mult pe “fineturi” tactice. A notat foarte bine si albusibiu – a fost un meci de “desclestare”, in care tactica nu are relevanta.


  2012/06/17 at 13:55 | In reply to caneto.
Intotdeauna vor aparea unii cu idei nastrusnice. De aceea regulamentul va fi mereu un camp de plantat noi indicatii. Cine stie, o fi existand si un teren cu dimensiunile pe care le spui tu.Si mai interesant ar fi, sa existe un administrator glumet care sa faca terenul cu “Lungimea” de 85 si “Latimea” de 90. Eu la juniori, ma antrenam pe un teren secundar, despre care aveam motive destul de serioase sa credem ca ar fi in forma de trapez. Culmea e ca pe vreme rea, ca sa protejeze gazonul principal, acolo jucam meciurile ( Aoleoo, iar ne baga asta pe Trapez! :)).


  2012/05/26 at 22:50 | In reply to gica10.
Apropo de fenomenul “Ultras” din Romania. Mi-a placut comentariul citit, al unui suporter dinamovist mai in varsta (se poate transfera si fanilor altor echipe) intr-o discutie despre lipsa spectatorilor din Stefan cel Mare. Si omul acesta spunea, ca el nu mai merge la stadion de ani de zile, de cand au aparut acesti “ultrasi”- acesti tineri teribilisti, care au impresia ca daca-si injura mai tare adversarii sunt cei mai mari fani ai echipei. Si inainte se mai fluiera la stadion, se mai arunca cate o injuratura, dar in general oamenii erau mai relaxati, isi vedeau de semintele lor, de glumitele si intepaturile cu prietenii. Daca e sa ma intrebi pe mine, fenomenul “Ultras” in Romania a aparut in anii ’90, cand societatea noastra era mai vulnerabila ca oricand, importand in general cam ce era mai colorat si de fatada din Occident. Asa s-a ajuns ca grupurile de suporteri (galeriile) bucurestene, urmate de cele din tara, sa copie modelul italian. Pentru cine isi aminteste, campionatul italian era printre singurele transmise de o televiziune din Romania ( Guarda i vinci! Prou ti vi!- redare fonetica). Legat de cluburile cu datorii mari, asta e o discutie mai generala in Europa. De situatii ca cele pe care le-ai descris se “bucura”, si cluburile de frunte din Turcia sau chiar Real Madrid din Spania. Implicatiile sociale sunt insa, atat de mari, incat e putin probabil sa vedem decizii ale politicului si justitiei radicale, in cazul lor. Imi inchipui ca n-o sa fie tocmai Romania cea care da un exemplu pozitiv in acest sens, din pacate. Probleme sunt peste tot (ieri la finala Cupei celui mai iubit personaj din Spania de catre catalani si basci s-a pus cea mai scurta varianta a imnului national-25 de secunde! -pentru a nu se da timp prea mult pentru huiduielile unui intreg stadion ) parca la noi totusi, discutiile au un nivel … o sa-i zic destul de scazut, ca sa nu ma intind.

No comments:

Post a Comment